Sok pénzt hoz az államnak, hogy máshogy számítják mostantól a regisztrációs adót
Évtizedekig a motorméret alapján számították az adót, ez most megváltozott.
Évtizedekig a motorméret alapján számították az adót, ez most megváltozott.
A regisztrációs adó inflációkövető emelését viszont egy évvel elhalasztják, és megtartják a fizetési kérelem nevű, az ügyfeleknek kedvező átutalási formát.
Az autóvásárláshoz és -behozatalhoz, valamint a cégautókhoz fűződő közterhek radikális átalakítására készül az Orbán-kormány: jelentősen csökkentenék a fizetnivalókat annak érdekében, hogy könnyebb és olcsóbb legyen kocsit cserélni, így megújuljon az elavult magyar járműállomány – derül ki a hvg.hu birtokába került előterjesztésből. A Pénzügyminisztérium által kidolgozott, még titkos javaslatnak a kocsivásárlást tervezők örülhetnének, kevesebb lenne az intéznivaló, többféle illeték és az eredetvizsgálat díja is megszűnne. Ha a kormány rábólint a reformra, a regisztrációs adó is változna, hogy fékezzék a kevésbé korszerű autók behozatalát.
Olcsóbban lehet honosítani a külföldről behozott motorokat.
Eltörölték Romániában a regadót, megvadultak a vevők.
A cégautó adóztatása alapvetően nem változik a tavalyihoz képest. Az adó mértéke továbbra is havi 7700 és 44 000 forint közé esik. Persze, ha veszel egy Teslát 170 millióért céges autónak, akkor nem kell fizetned semmit.
Hosszabb mínuszos időszak után 11,98 százalékkal több jármű talált gazdára, mint a tavalyi hasonló hónapban.
Perek tucatjait nyerik meg a külföldről gépkocsit behozó autótulajdonosok Romániában, akik hátrányos megkülönböztetésre hivatkozva nem akarják befizetni a regisztrációs adót.
Regisztrációs adó bevezetését tervezi a luxus és a felső közép kategóriába tartozó autókra a leendő szlovák kormány – írta a Hospodárské Noviny, szlovák gazdasági napilap pénteken a pénzügyminiszteri poszt várományosa, Peter Kazimír közlésére hivatkozva.
Egyre több idősebb, már gyengébb műszaki állapotban lévő jármű fut a magyar utakon, a Használtautó.hu internetes szakportál adatai szerint négy esztendő alatt két évvel emelkedett a meghirdetett autók átlagéletkora.
November 20-ig mindössze 1364-an legalizálták itthon féláron a kocsijukat, amivel 252,5 millió forintot fizettek be az államkasszába – írja a vezess.hu a Nemzeti Adó és Vámhatóság tájékoztatása alapján. Július 15-től év végéig legalizálhatják autójukat a regisztrációs adó felének befizetésével azok, akik korábban külföldi rendszámmal közlekedtek itthon, hogy ne kelljen leróniuk ezt a terhet.
Okafogyottá válhat a szlovák rendszám használata a hétfőn elfogadott törvénymódosításoknak köszönhetően - írja a Napi Gazdaság, amely az autó teljesítményének függvényében a regisztrációs adó csökkenését és az átírási illeték emelkedését is beárazza.
A magyar autók egyre idősebbek, az átlagéletkoruk már 14,2 évre emelkedett. Hiába hozzák át a kocsikat megkímélt állapotban Nyugat-Európából, ha azok régebbi motorjai túlzottan szennyezik a környezetet. Ezen a helyzeten változtatna most a kormány terve.
Uniós jogot sértett a román állam által beszedett autóregisztrációs illeték, ezért az autósok visszaperelhetik a befizetett összeget.
Idén január elsejétől akkor is kötelező vagyonszerzési illetéket fizetni, ha külföldi tulajdonostól vásároltunk egy autót.
Hiába csökkent „baráti” összegre a hibridek regisztrációs adója az év elején, egy adótechnikai probléma miatt mégis komoly összeget fizethet, aki nyáron vett ilyen autót.
Októbertől jön a megemelt regisztrációs adó Szlovákiában. Skodából például dupla annyit adtak el csak a múlt hónapban, mint nálunk az összes márkából.
Vége lehet a jó világnak Szlovákiában. Megszorongatná az állam az autóvásárlókat. Nem elég, hogy drasztikusan megemelnék a regisztrációs adót, még a természetes személyekre is lenne a gépkocsiadó.
A hét végéig mintegy félmillió vállalkozás került be a kamarai adatbázisba, március végéig négyszázezren összesen kétmilliárd forint regisztrációs díjat fizettek be - írta a Napi Gazdaság kedden.
Az adóhivatal csaknem ötven büntetőeljárást kezdeményezett az utóbbi időszakban azokkal az adócsalókkal szemben, akik nem fizették meg az adót a külföldről behozott autók után - írja szerdai számában a Magyar Nemzet.